Σχεδόν 1 δισ. Λίρες χάθηκαν από οικονομικούς απατεώνες στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι

Οι εγκληματίες στοχεύουν στη νέα τεχνολογία, όπως οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων για να υποκλέπτουν νοικοκυριά και εταιρείες.

Τα νοικοκυριά και οι εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου έχασαν σχεδόν 1 δισ. Λίρες σε οικονομικούς απατεώνες το 2017, σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύπτουν την έκταση των «εξουσιοδοτημένων» μεθόδων πληρωμής που συχνά αφήνουν τα θύματα σε αδυναμία αποζημίωσης.

Τα στοιχεία, τα οποία καταρτίστηκαν από την ομάδα του κλάδου UK Finance και δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, υπογραμμίζουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο εγκληματίες εκμεταλλεύονται τις νέες τεχνολογίες, καθώς οι τράπεζες σφίγγουν τις παραδοσιακές μεθόδους απάτης. Η ομάδα του κλάδου βρήκε απότομες αυξήσεις στην απάτη, χρησιμοποιώντας κινητές και ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη.

Συνολικά, οι τράπεζες και οι εταιρείες καρτών κατάφεραν να αποτρέψουν τα δύο τρίτα των μη εξουσιοδοτημένων προσπαθειών απάτης, με τις συνολικές απώλειες να μειώνονται κατά 5% σε σύγκριση με το 2016, στα £ 731,8εκ, σύμφωνα με την UK Finance.

Ωστόσο, άλλα £ 236 εκατ. Χάθηκαν σε απάτες «εξουσιοδοτημένης επιστροφής χρημάτων», όπου οι άνθρωποι παραπλανούνται για να στέλνουν χρήματα σε εγκληματίες που συχνά προσποιούνται αξιόπιστα πρόσωπα, όπως δικηγόροι ή αστυνομικοί www.rapidos24.mx.

Αυτά τα είδη απάτης μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμια για τα θύματα, δεδομένου ότι οι υφιστάμενοι κανόνες σημαίνουν ότι δεν διαθέτουν νομική προστασία που να καλύπτει τις απώλειές τους, αν αυτοί εγκρίνουν μια πληρωμή. Τα μέλη της UK Finance ανέφεραν 43.875 περιπτώσεις το 2017, το 88% των οποίων επηρέασε τους λιανικούς πελάτες, οι οποίοι έχασαν κατά μέσο όρο £ 2.784.

Ο Ρυθμιστής Συστημάτων Πληρωμών, ο οποίος επιβλέπει τον κλάδο πληρωμών του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε το 2016 ότι οι απάτες ήταν ένα αυξανόμενο πρόβλημα και ενθάρρυναν τις εταιρείες και τους ρυθμιστικούς φορείς να βελτιώσουν την προστασία των πελατών.

Ο ρυθμιστικός φορέας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δημοσίευση βελτιωμένων δεδομένων από τη UK Finance, προκειμένου να δοθεί «μια γεύση από την πραγματική έκταση της απάτης κατά της APP», αλλά πρόσθεσε ότι «μπορούμε να κάνουμε περισσότερα και εργαζόμαστε σκληρά με τις τράπεζες και τις ομάδες καταναλωτών, μεγαλύτερη διαβεβαίωση για τους θιγόμενους ».

Τα τελευταία στοιχεία έδειξαν επίσης ότι οι παραδοσιακές μορφές οικονομικής απάτης ήταν σε παρακμή, με τις συνολικές απώλειες να πέφτουν από κάθε μορφή μη εξουσιοδοτημένης απάτης, εκτός από την κινητή και την ηλεκτρονική τραπεζική.

Οι απώλειες σε εγκληματίες που απόκτησαν πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς πελατών σημείωσαν άνοδο 19% στα £ 121,4εκ, αντιστρέφοντας σε μεγάλο βαθμό την πτώση κατά το προηγούμενο έτος. Οι δόλιες πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν μέσω κινητών υπηρεσιών παρέμειναν ένα μικρό μέρος του συνόλου, σε μόλις £ 6,3 εκατομμύρια, αλλά αυξήθηκαν 10 τοις εκατό σε ετήσια βάση.

Η κ. Katy Worobec, Οικονομική Διευθύντρια Οικονομικών Υπηρεσιών για το οικονομικό έγκλημα, δήλωσε: «Η απάτη είναι ένα ζήτημα που πλήττει ολόκληρη την κοινωνία και το οποίο όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε.»

«Η χρηματοπιστωτική βιομηχανία δεσμεύεται να διαδραματίσει το ρόλο της – επενδύοντας σε προηγμένα συστήματα ασφαλείας για την προστασία των πελατών, εισάγοντας νέα πρότυπα σχετικά με το πώς οι τράπεζες ανταποκρίνονται στα θύματα απάτης και συνεργάζονται με την Task Force Joint Fraud tablas de comparación για την αποτροπή και τη διάσπαση των εγκληματιών και την καλύτερη ανίχνευση. «